lördag 5 juni 2010

12 juni - Bloggarnas ekodag?

Fina Tanja på Ekostil.se har ett upprop till dig som bloggar:

"Nu tänkte jag utmana alla toppbloggare (och deras läsare) och alla andra bloggare att klara EN ynka ekodag, den 12 juni."Tanja har nämligen (just idag) levt så ekologiskt det bara går under ett år. Hurra för Tanja!
Så här skriver hon på bloggen om vad hon gjort under detta år:

"...Alltså inte bara maten, eller viss mat som bytts ut. Eller att jag skarvat med smink, eller skönhetsprodukter. Eller kläder. Allt som jag företagit mig har jag noggrant funderat igenom först – är det här hållbart, är detta så miljövänligt som möjligt, har jag tänkt. Och samtidigt adderat ekoglamour till det hela...."

Tanja har verkligen visat att det går att leva miljövänligt utan att det är tråkigt och grått. Ekoglamour har varit ett ledord. Och - Tanja har faktiskt dessutom halverat sina utgifter under detta år! Kanon!
Efter detta ekoår kommer Tanja naturligtvis fortsätta att leva miljövänligt och inte gå tillbaka till hur hon levde förut.

Och som sagt, nu utmanar Tanja alls som bloggar att prova på en ynka ekodag och blogga om det. Förutom äran får du även ett pris - kolla in Tanjas blogg!

Länk till evenemanget på Facebook :Facebook-evenemanget

Inga kommentarer: