fredag 21 januari 2011

Ett inlägg jag gillar

...från Formex och Simplicitys rapportering:

Framtida trender med Vincent
"....Ansvarsfullhet mot moder jord är inne. En intelligensfråga!?..."


Dock är jag fortfarande är smått allergisk mot ordet "inne" och "trend" i det här sammanhanget. Trend brukar känneteckna något som är övergående, ett tecken i tiden, något som till nästa säsong byts ut mot något annat. Och så är inte fallet här. Anser jag. Ansvarsfullhet mot moder jord är/borde vara en självklarhet, en hygienfaktor och inte något som byts ut nästa säsong.

Ibland blir jag mycket trött när jag går runt på Formex, det är ett sådant extremt överflöd, och ibland blir jag mycket glad. Som när jag pratade med en eventuell samtida samarbetspartner som valt att inte trycka på att deras produkter är gjorda av ekologisk bomull. De ser det nämligen som en hygienfaktor, något självklart.
Dit hoppas jag verkligen vi kommer.
Och, fram till dess kommer Wilma&friends fortsätta lyfta fram de schyssta alternativen.
"Våra" kuddar från Musahar i temautställningen Glorious Mix av Jan Rundgren

2 kommentarer:

Anne Mette nordfalk sa...

Hej Catharina, det var hyggeligt at møde dig! Vi glæder os til samarbejdet i det kommende år.

De bedste hilsner

Anne Mette Nordfalk
www.musahar.dk

Wilma sa...

Hej!
Det är alltid så kul att få ett ansikte på alla trevliga samarbetspartners!

Hoppas på ett lysande 2011! :)
/Wilma