måndag 3 januari 2011

2011

2011 sitter fint, tycker ni inte det? Både i fingrarna på tangenterna och i handen när något skall skrivas som innefattar 2011.
Vissa årsskiften tar det ett antal felskrivningar innan det nya årtalet sitter. Men nu tycker jag det sitter - på en gång. Det väljer jag att se som ett tecken ;) 2011 = ett bra år!

Vår nyårsafton började också bra med strålande sol och blå himmel (för första dagen på flera veckor kändes det som). Vi packade matsäcken och drog ut på pulkaåkning tillsammans med sonens kusiner.Vårt hus ligger alldeles vid Dalälven, vi tog hängbron över till andra sidan och pulkabackarna.
(Nu var de inte så pulkavänliga då snön var sträv och trögåkt men mysigt hade vi).
Änderna såg så frusna ut i det kalla vattnet (jag skulle inte vilja byta med dem, turligt att just de är anpassade till att vara i vatten) ;)
Eftersom jag utlovade resultat från nyårsdukningen kommer här också en glimt av hur vår kväll såg ut. Jag har dukat med massor av udda ljusstakar och ställt dem på tårtpapper i olika storlekar istället för att använda en duk. Som bordstabletter har jag använt gammelfarfars porslin och linneservetter (som även fick fungera som just servetter). Porslinet är från Wedgewood (har dock ingen aning om vad det heter så tips tas tacksamt emot). Glasen är Kosta Bodas Line. Och till sist har jag använt julens kaneldekorationer som jag tyckte passade även till nyår.

Hoppas ni haft ett fint nyår och får ett fint 2011!

Inga kommentarer: