söndag 15 augusti 2010

Intryck från Formex - del 1

Förutom att temat Happy verkligen syntes och kändes var det: Varmt!
Många inspirerande möten är avklarade, en del beställningar gjorda redan och nu väntar sortering och gallring av potentiella produkter. Jag kommer att hålla er uppdaterade om vilka nyheter som får plats hos Wilma&friends. Några kommer om bara någon vecka!

Till dess - här kommer några bilder (med taskig mobilkamera):Vid entretorget hittade man Formex jubileumsutställning (man firar 50 år i år) där ett rum fanns uppbyggt för vare årtioende från 60-talet till 00-talet. Precis som Husligheter gillade jag 60-talsrummet bäst. Ovan ser du del av 80-talsrummet. (Hua)Leverantören av våra servettringar (av återvunnet papper) visade nya sätt att använda sina servettringar. Dessa blommor vissnar icke!Kärlek! Bästa Kicki fick ståpäls och jag fick tårar i ögonen (ja, jag är lättrörd!) när fina Jona berättade historien bakom de återbrukade möblerna (och hur "ödet" hittade rätt ägare till den gröna...). Historier som ger möbeln ännu en dimension. Kolla in www.designbyleftovers.se för att läsa historien om just denna fåtölj (och missa inte historien om den rosa...)

Skön fortsatt söndag önskar jag er! Del två av rapporteringen från Formex kommer om någon dag eller två...

Inga kommentarer: