onsdag 11 augusti 2010

Happy

...är höstens tema på Formex-mässan som startar imorgon.800 utställare väntar i tre hallar. 800! Det är, som jag skrivit tidigare, med skräckblandad förtjusning jag åker ned på mässan.
Men, jag gillar verkligen temat i år, jag hoppas få se en hel del happy inredning tillverkad med hjärta och omtanke.

Här ett utsnitt från Formex egen beskrivning av temat Happy:

"Nu vänder det. Konjunkturen är på väg upp, folk har tröttnat på att vara ledsna och uppgivna. Optimismen sprider sig. Vi klarade oss! Dags att fira, bjuder grannarna på middag, eller jobbarkompisarna, eller kanske bara den närmsta familjen. Bubbel i några fina glas på en tisdag. Långkok på en torsdag. Brunch på söndag. Det behöver inte vara så märkvärdigt. Vi kan ha knytis, det var längesedan!

Hitta på nya traditioner, muntra upp din närmaste genom en oväntad komplimang. Slappna av, sänk garden, var snäll mot andra och dig själv. Inred enkelt, styla inte. Satsa på det du gillar i en härlig personlig, lite galen mix. Bjud på dina laster. Du kanske har en hel källare full med gamla Barbiedockor? Fram med dem i så fall. Vem dömer dig för dina kuddar eller sladdhärvan under skrivbordet? Förmodligen ingen."

Visst låter det bra? ;)

Här kan du läsa hela beskrivningen.

Jag kommer att besöka mässan fredag-lördag (dessa dagar är butiken på Laxön stängd, men webben såklart öppen som vanligt).

2 kommentarer:

Sandra | Inspirera Mera sa...

Hoppas du gillar mässan! Själv missar jag den tyvärr :/

Wilma sa...

Gillade verkligen mässan, bästa hittills enligt mig :)
Så synd att du inte fick avnjuta den själv!