fredag 23 juli 2010

Fler slutprojekt...

Ett till inspirerande slutprojekt från eleverna på Recyle-Design-utbildningen i Eskilstuna.

Klänningar av gamla kökshanddukar! Stylish? Ja men det tycker jag. Nästan lite Odd Molly över dem.
Lena Nordin som designat och sytt klänningarna berättar att hon ville höja handdukarnas värde. Istället för att handdukarna får ett öde som skurtrasa blir de nu en vacker klänning - som det garanterat inte finns två av!
Himla bra jobbat Lena!

I webbshopen finns btw Pås-påsar och Bröd-påsar av gamla kökshanddukar, inte så fel det heller ;)

1 kommentar:

Minh Du - Minh Inredningsblogg sa...

Åh, det tipset skulle jag behövt för ett par veckor sedan när vi var och hälsade på min svärmoster på deras vackra gård utanför Höganäs.

Ja,jag är i montern på fredag och lördag. Jag är där alla dagar. Jätteroligt om du kommer förbi på Formex!