tisdag 20 april 2010

Längtan

...efter att umgås ute - på altanen, uteplatsen och i en solstol växer sig större. Härom kvällen satt mannen och jag och skissade på en ny uteplats. Nog för att vi redan har fyra stycken...Men uteplatser kan man aldrig liksom få för många av. En stekhet sommardag vill man sitta på den som ligger i skugga. En lite kyligare dag vill man hålla sig på den i solen. Till kvällen vill man sitta i lä i solnedgången...ja ni förstår.
Och nu alltså, en femte. I ett lite undanskymt hörn av trädgården, i närheten av "poolen", hallonhäcken och vår stora favoritsten med planteringar runt.
Vi får se om det blir av, men jag är definitivt på :) Just nu letar jag inspiration till stilen jag vill ha. Förutom en väggfast bänk vill jag ha lite loungestämning, men absolut inte de fyrkantiga "plastrotting"-möbler alla har nu, inte min stil.
Denna bild tycker jag om, även om inte heller dessa möbler blir aktuella.
(Hundtand-filtarna och kuddfodralen från Klippans Yllefabrik.)

1 kommentar:

RobertNelson sa...

I got here much interesting stuff. The post is great! Thanks for sharing it! Miljövänlig handgjorda heminredning Sverige