onsdag 28 april 2010

Återvinning i finrummet..

Få inredningsintresserade har väl missat att både R.O.O.M och NK Inredning har ny-öppnat. R.O.O.M. har tagit en hel våning i PUB-huset i anspråk - med många inspirerande små "rum" där upplevelsen i en hel del av rummen är att mycket av naturen har fått flytta in. Även en och annan vintagepryl kunde skådas i samlingen. Inspirerande att gå där! Precis som flera bloggare skrivit senaste veckan, jag vill plötsligt dekorera med grankvistar hemma.
Vill du se mer från R.O.O.M - läs Husligheters rapport.
Interiörbild från NK Inredning - Sliten skinnsoffa och lapptäcks-matta.

NK Inredning har förnyats och fått större utrymme i NK-huset. Jag var med på invigningen och deltog i "firandet" med champagne och snittar. Det skulle jag kunna vänja mig med en torsdagskväll :)
Det som gladde mig mest var att återbruket har hittat in även i "finrummet".
Bordet som ni ser nedan står numer på min önske-att-göra-lista. Visst är det läckert?
Bord tillverkat av spillbitar - Piet Hein Eek

Ovanför Kadi Harjak (VD NK Inredning) och Stefan Nilsson (Trendgruppen) hänger slips-lampor - tillverkade av gamla slipstyger.

Wilma like!

3 kommentarer:

Sandra | Inspirera Mera sa...

Oj så läckert bord! Trevlig helg

Wilma sa...

:) Visst är det! Lycka till med lägenheten! *håller tumme*

Micheal Alexander sa...

Great blog. All posts have something to learn. Your work is very good and I appreciate you and hopping for some more informative posts. Traditional handgjorda väggkonst