måndag 25 januari 2010

På jakt efter nya ekoprodukter

Lördagen tillbringade jag på Formex för att leta upp nya härliga ekoprodukter till Wilma&friends. Det är med skräckblandad förtjusning jag gör dessa besök. Mycket mycket produkter finns det och man undrar om vi verkligen behöver allt detta? Men glädjande nog börjar ekoprodukterna få mer och mer utrymme.
Tills jag hunnit sortera intrycken länkar jag till en eminent rapport som Min planet gjort, håll tillgodo.Temat för vårens mässa var Creative Flow. Temautställningen i entrehallen, uppbyggd av Jan Rundgren, baseras på ateljetrenden och den indvidualistiska stilen. (En hel del ekoreko-produkter gick att finna i utställningen. Brabra Jan!)

Bild: formex.se

1 kommentar:

Inspirera Mera sa...

Jag tror inte eko-trenden kommer att försvinna i första taget. Det är ju som sagt inte hållbart att hålla på som vi gör. Det känns bra att kunna njuta av inredning med gott samvete. Kram Sandra