måndag 20 april 2009

Analoga ideér

Trots att jag omringar mig med teknik dagarna i ända, älskar jag - kanske just därför - papper och penna. Man kan uttrycka sig på så många fler sätt än det man knackar fram på tangenterna. Välja olika färger på pennan, ringa in, krumelura, rita upp en idé. Jag har alltid ett gäng block igång, för olika ändamål och just nu finns dessa på skrivbordet:

Interesting.org och bröderna Härén har tagit fram ett gäng Idéböcker som jag bara älskar (och att en av bröderna är stationerad här i lilla Älvkarleby gör ju inte saken sämre). Idéboken varvar tomma sidor med avsnitt om kreativitet och ideér, tänkta att inspirera till ännu fler ideér. I sidfoten på de tomma sidorna dyker det ibland upp slogans från olika företag som en hyllning till alla företag som värnar nytänkande. Där skriver jag upp ideér till Wilma&friends som jag skall fundera vidare på och även idéer till bloggen.

I det lilla Idéer-blocket skriver jag upp de där snabba puckarna. Det är litet att bära med sig och bra att ha liggandes vid nattduksbordet. Det är dessutom tillverkat av pappersspill från ett tryckeri i Falkenberg.
Den lilla keep-sake boxen innehåller vackra kort i samma mönster, att skicka hälsningar till nära och kära med - det blir ju mest mail och SMS. Men, hur glad blir man inte när det kommer ett riktigt brev på posten?

Bilder: Wilma, Rosehip, Format

Inga kommentarer: