torsdag 23 februari 2012

Pinnar du?

Har du upptäckt Pinterest än? Det har jag och jag är såld! För dig som inte vet vad detta Pinterest är och innebär kan man kort sammanfatta det som en digital anslagstavla. Bilder du fastnar för när du surfar runt på internet "pin:ar" du och väljer vilken av dina anslagstavlor du vill att den skall sättas upp på. Du kan skapa vilka anslagstavlor du vill och döpa dem hur du vill. T.ex. "Inspiration till bröllopet", "Renovering av vardagsrummet" osv.
Det har dessutom en social dimension, du kan följa vem du vill och vem som helst kan följa dig och dina "boards" (anslagstavlorna). Man kan "gilla" boards eller pins, man kan "repin:a" någon annans bild. Ett briljant sätt att samla på sig inspiration kring det man gillar. Överskådligt, lättarbetet och tidssparande är min upplevelse av tjänsten.
Ungefär så här ser kan det ut:
Det här är en board/anslagstavla för saker som Wilma&friends "gillar" - produkter vi vill hålla ett öga på till webbshopen, produkter som finns i vår webbshop som det skrivits om oss på andra platser och så vidare.
Via pinterest-loggan ovan eller länken till höger kan ni komma till mitt Pinterest, följ mig gärna och samla på dig det som inspirerar dig.

Inga kommentarer: