tisdag 1 november 2011

Inspiration från Berlin

För en dryg vecka sedan spenderade jag några dagar i Berlin. Det var första gången jag var där, men absolut inte sista. Jag vill visa er några av de saker som ökade min puls.
Granatäpplen på en av Berlins marknader

 Den här principen har jag sett i bl.a. Christiania. Lämna något du inte behöver.
Ta något du behöver...

"What color has the love?"

På ett flertal ställen i Berlin kunde man se dessa rosamålade rör.
Vad som är i dem har jag inte lyckats få svar på. Här på Potzdamer Platz.

 East Side Gallery - Den del av gamla Berlinmuren som blivit världens största utomhusgalleri med verk av konstnärer från hela världen. Här "Tolerance".
 Färg, färg, färg. East Side Gallery är 1,3 km lång.
 Hoppeti-hopp...
 Sådan detaljrikedom, kreativt och imponerande.
 Ett av de mest kända verk från East Side Gallery.
Dmitri's Vruble's målning med Leonid Brezhnev och Erich Honecker kyssandes.
I <3 Berlin...
Varför berätta vad caféet erbjuder, när man kan använda skylten
på ett...
 ...leendeväckande sätt!

 En av Berlins ekologiska butiker, med ko och allt.
Berlinbjörnen, med U-Bahn-systemet på.

3 kommentarer:

Elenore (E) sa...

Så fint att se "Sharing is caring" boxen! För några veckor sedan var jag i Berlin och spatserade förbi när de målade och tapetserade brädbitarna! /Elenore på Earthsprout

Wilma sa...

Underbart! Tack för att du delade med dig :)

Anonym sa...

Åh, jag ÄLSKAR Berlin. Som vegan är det paradiset, och som allmänt alternativ är det ett härligt ställe. Ska dit i april, längtar! Senast så åkte vi tåg från Umeå och tillbaka! Nattåg till Sthlm sedan byte till Malmö. Sedan ett fint nattåg till Berlin, framme kl 6 på morgonen - helt perfekt! Rekommenderas för den som vill ha lite mer äventyrlig resa än ett skittrist flygplan och fula flygpatser ;)