måndag 10 oktober 2011

Det där med ordning...

När jag tog hand om alla högar med papper, tidningar, småsaker och annat sånt där som har en tendens att välla ut sig över ett hem häromkvällen slog det mig. Jag har bott i vårt "nya" hus i nio år och fortfarande har jag ett gäng prylar som inte har hittat sin plats. 
Man vet inte var man skall lägga dem när det är dags att rensa i röran, och man vet inte var de lades när man ett tag senare skall hitta just den där grejen.
Beauty is in the eye of the beholder - Print från Keep Calm Gallery

Borde jag vi, inte efter nio år ha hittat naturliga platser för saker? Jo, kanske. I väntan på att "andan faller på" läser jag bloggen Chez Larsson och imponeras av hennes ordningssinne och förmåga att ta tag i, organisera och skapa struktur. Var sak på sin plats. Jag kommer nog aldrig att komma till hennes nivå.

Får nog ta till mig tipset Quadratify (kvadratifiera) som Dos Family skriver om. Raka högar helt enkelt...
Det borde jag klara av.

Inga kommentarer: