söndag 11 december 2011

Tredje advent

Som varje år, att beta av adventshelgerna går i en rasande takt. Plötsligt är det tredje advent och bakom hörnet står julafton.
Trots känslan av att inte hunnit med har jag, när jag bläddrar bland senaste veckornas foton, absolut skapat och insupit lite julstämning. Den delar jag med mig till er.
Min favoritljusstake - en klassisk 7-armad.
I gott sällskap av de fina änglarna från Jurianne Matter.

 En lussekatt kan se ut på många sätt.
Varför inte som ett kringle-fläte-träd? Det tyckte åtminstone 8-åringen.
När knoppar brister... Snart slår vår amaryllis ut.
Och det är dags att köpa nya hyacinter, de är vid det här laget helt utblommade.

Trevlig tredje advent!
Insup ljusen, dofterna och ta en glögg-paus. Jul blir det oavsett hur mycket vi stressar, och bockar av måsten. Nagga lite på den där måste-listan och omvärdera vad som faktiskt är ett måste för just dig, och varför. Du kommer att märka att det är mer värt att mysa med det just du gillar än att envist jaga en dammråtta långt inne i ett hörn.

Inga kommentarer: