måndag 1 november 2010

Hemma hos Emma Hamberg

Via Room by Sofie, kan man titta in hos en av mina favoriter, Emma Hamberg. Jag vet, det var ett tag sedan inlägget kom ut, men först nu har jag hunnit läst ikapp mig på de bloggar jag följer via Google Reader (himla tidsbesparande, men lite själlöst ibland).Håller ni med om Emmas inredningstips (ett av fem):

3.Sköt dig själv och skit i andra är ett hederligt gammalt uttryck som i inredningssammanhang funkar ypperligt (annars är det väl ett ganska sunkigt ordspråk). Men när det gäller hur du vill bo ska du bara tänka på vad du gillar och trivs med. Inte vad som gäller just hösten 2010 enligt olika inredningsförståsigpåare.

Lite befriande, eller hur? Och värt att tänka på! Insup, men gå på vad just du gillar!
Visste du förresten att Husmorsorna finns på Facebook numera? Husmorsorna är Emma Hamberg och Anette Rosvalls eminenta kokbok. De har nu kommit ut med Kärleksmums - 101 söta favoriter

1 kommentar:

Unknown sa...

För att man ska må och trivas ännu bättre när man jobbar med sin inredning så är det bra att också lyssna på bra musik. Jag tänkte på en låt som har precis detta tema. Strunta i vad andra tycker och gör som du själv vill. Låten "pissenisse" med Nanne Grönwall. Handlar precis om inlägget, fast med konstig titel. /Jessica Edlund, Jallmira