lördag 5 december 2009

Jultipset nr 3


Så har en hel vecka gått igen, och fantastiskt fort går det - just den här veckan så fort att jag inte hunnit med bloggen alls. En hektisk vecka mellan två lugna helger.
Dagen har vi ägnat åt att baka pepparkaksdeg till morgondagens pepparkaksbak, första gången vi gör egen deg - och särskilt svårt var det ju inte.
I veckan fick jag hem Jul med Ernst, en mysig "lagom" bok. Ernst ord på baksidan fångar mig: "Julen är ingen tävling. Det handlar inte om att den som har flest tomtar vinner...."

Detta är något jag också tagit fasta på hos Wilma&friends, du hittar ingen stor julavdelning med massor av tingeltangel utan några vackra julstjärnor och några utvalda julprydnader.
(Vi har ett fåtal julstjärnor kvar till 30% rabatt.)

Ernst enkla tips med göra juliga ljusstakar med hjälp av vanligt salt i glaskoppar är toppen! Jag gjorde två stycken idag (tog 30 sekunder), lade dit lite kanel och apelsinskiva (just de här låtsas). Supermysigt, och saltet ser verkligen ut som snö.

En skön andra advent önskar jag er!


Inga kommentarer: