onsdag 3 juni 2009

Efter regn kommer solsken

Ja, varje gång jag hör den frasen tänker jag på filmen "Torsk på Tallin". Men nu syftar jag snarare på att solen lyser igen, natten bjöd på ett fruktansvärt oväder med åska, blåst och regn. Jag blir sugen att påta i trädgården, en ny känsla de senaste åren. Att plocka egna, solvarma tomater slår det mesta faktiskt. Och att kolla in pionerna som precis är på väg att slå ut - lovely. Pioner, som jag förstått anses av många som en tantblomma, är en av mina favoritblommor.
För några år sedan räddade vi en skamfilad skiva Virrvarr från att hamna på tippen och vi har egentligen inte riktigt vetat vad vi skall ha den till - tills för några veckor sedan då det slog oss. Vi gör ett planteringsbord av skivan! Så, nu har vi ett Virrvarr-planteringsbord i trädgården. Skönt återbruk!


Inga kommentarer: